2023. szeptember 11. 09:52 - Mr. Jakab János

Újabb pop-up és aroma teszt I. rész.

Újabb pop-up és aroma kombinációk tesztelésére szántam el magam, egy olyan vízen, ahol kiderül melyik hoz gyorsabban eredményt, a method feeder technikával. Erre a kijelölt helyszín, kedvenceim közül a Pápa Strandi-tó lett a kiválasztott. Ha tehetem ellátogatok többször is erre a gyönyörű helyre. Egy teszt nem teszt ezért két alkalommal tettem próbát.

 

Reggel 8 óra előtti érkezést tűztem ki, csakhogy az új út építése, forgalom terelések miatt fél kilenc lett belőle. Már szép számmal sorakoztak az autók a parkolóban, majdnem teltház volt addigra. Izgatott lettem, talán hiába tettem meg ezt a hosszú utat? Gyors jegyváltás és hely keresés következett, a jobbnak vélt stégeket már elfoglalták. Végül megpillantottam elöl a baloldalon az öblöt. Csendesnek tűnt, próba szerencse villant át az agyamon. Előttem 30 m-ig szabad volt a terület balról senki nem horgászott.

img_20230810_083902_copy.jpg img_20230810_090038_copy.jpg img_20230810_094838_copy.jpg

Felszerelés.

Mindkét bot 390-es, method feeder 50 gr-os kosárral szerelt, főzsinór 0,25 Carp Expert Carbon és Carp-Zoom Buldog 0,25. Előke 0,14 fonott 10 cm hosszban a horog 8-as K.O5 hozzá kötött 10-es csalitüskével.

Etetőanyag, csali.

DOVIT Method pellet Eper-Halibut 2 mm és Carp Zoom 3 mm halibut pellet.
Csali Dovit Joker Krill-Fokhagyma 5 mm. Timár Extreme double smoked pellet tenger gyümölcse 12 mm.
1. Teszt aroma Carp Zoom CZ Négy évszakos Method folyékony aroma, hal-gyümölcs.
2. Teszt aroma Carp Zoom Favourite folyékony aroma, csípős fűszeres.

dovit_method_pellet_eper-halibut_2.jpg carp-zoom-halibut-pellet-3-mm.jpg dovit_krill-fokhagyma_5_mm_copy.jpg img_20230626_090155_copy.jpg
carp_zoom_negy_evszakos_method_folyekony_aroma_halas-gumolcsos_2_copy.jpg carp_zoom_favourite_folyekony_aroma_csipos-fuszeres_koncentratum2_copy.jpg img_20230810_124124_copy_1.jpg dovit_joker_krill-fokhagyma.jpg

Horgászat.

A kétrészre osztottam az etetőanyagot és bekevertem.
1. Carp Zoom 3 mm halibut pelletre került Carp Zoom CZ Négy évszakos Method folyékony aroma, hal-gyümölcs. Csali Dovit Joker Krill-Fokhagyma 5 mm. Ez került a 25 méteres távolságra bevetett szerelékre.
2. DOVIT Method pellet Eper-Halibut pelletre a Carp Zoom Favourite folyékony aroma, csípős fűszeres. Csali Timár Etreme double smoked pellet tenger gyümölcse 12 mm. A rövidebb távon volt hivatott eredményt hozni.
Pluszban annyi volt, hogy a betöltött feeder kosárra öntöttem még a hal-gyümölcs aromából.

Az első dobás 25 méterre az egyik bottal a másikkal közelben kb 13 m-re. Távolabb Jó 10 perc után semmi, még egy pöccintés sem. Újra töltés és bedobás, elterveztem 5 perc várakozás után újabb etetőanyag bejuttatása lesz a fő szempont. Újabb eseménytelen időszak, kezdtem kissé izgatott lenni, hisz itt mindig már az első percekben jelentkeztek a halak, illetve volt fogás. Lehet rossz választás volt e hely? Elő fordul, de akkor a hohónak kell azon ügyeskedni, hogy megtalálja halakat, vagy kapásra ingerelje őket. Mondjuk eléggé hűvös volt a sarokban, előtte napokig esett az eső, jól visszahűlt a környezet. Ez nem járja, se hal, hűvös is van, azzal a lendülettel ahogy átjárta a gondolat az agyam, átköltöztem a tőlem balra lévő még üres helyre. Melengetni kezdett a délelőtti napsugár, máris jobb kedvem is lett, valahol belül éreztem jó döntés volt ez.

Újra belőttem magamnak a távolságokat, és bevetés. Változás annyi, lecseréltem a csalit Timár füstölgőre. Szintén várakozás, közben látom húzzák a halat a baloldalamon, többi helyen elvétve van fogás. Ez nem nagyon biztató. Akkor sűrítsük a bedobások számát legyen több etetőanyag bent, és váltottam mindkét boton Dovit Joker Krill-Fokhagymás csalira.
Sokkal többet kellett várnom míg az etetés úgymond felépült. Már 10 óra is elmúlt amikor jelentkezett az első szárazföldet megtekinteni kívánó hal. Majd félóra múlva a következő, ezután beugrott egy afrikai harcsa rövid kint létre. E két fogás után nem is használtam más csalit a Jokeren kívül, ez érdekelte a halakat leginkább, a többihez hozzá sem szagoltak. Betartották a félórás ebédszünet időt a hal barátaim, sorra követték egymást

img_20230810_105903_copy_1.jpg img_20230810_112132_copy_1.jpg img_20230810_120550_copy_1.jpg img_20230810_123352_copy_1.jpg img_20230810_123751_copy_1.jpg

Már kétóra körül járt az idő mikor is úgy gondoltam, befejezem a horgászatot, amiért jöttem sikerült, fogtam halat. Kipróbáltam az etetőanyagot az aromákat, jól vizsgáztak, én jót horgásztam, ennél nem is kell több.
Végül a teszt győztes most a Carp Zoom CZ Négy évszakos Method folyékony aroma, hal-gyümölcs, kombinálva a Dovit Joker Krill-Fokhagymás csalival.
Jelentkezni fogok a teszt második részével is. Addig is görbüljön!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszkalauz.blog.hu/api/trackback/id/tr1818211777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása