2024. augusztus 06. 14:03 - Mr. Jakab János

Kora délelőtti pontyparádé method feederrel.

Még javában tombol a hőség, de egy kora délelőtti tavi horgászat azért jól jön. Talán a halak is jobban étvágyuknál vannak még a kánikulai forróság előtt. Időben nem hosszú method feederes horgászat volt tervbe véve.

 

Közeli horgászhelyet választottam, ahova nem kell hosszúidőt tölteni vezetéssel. Az öt óra harmincas kelés az bőven jó lesz. Kényelmesen egy kis reggeli elfogyasztása, friss kávé lefőzése felhörpintése, termesztésen a hagyományos kotyogón (ennek a kávénak nincs párja), majd kipakolás az autóba. Indulás félhétkor volt tervezve, a hét órai nyitásra szerettem volna ott lenni, maga az út 20 perces. Meg is érkeztem a kitűzött időre, nagy tumultus nem volt, ketten várakoztak előttem. El is csodálkoztam, már jól indul ez a horgászat, nem kell a helyért küzdeni. Habár aki ügyes és a halak is úgy akarják akkor minden helyből kilehet hozni a maximumot.

A hely:

A két spori rögtön tó balsarkába telepedett le, én a halmozgást figyelve tőlük jobbra majdnem középtájon foglaltam el a helyem. Láttam, de tényleg közvetlen a lábam előtti mozgást, illetve olyan 15 méteren. Többi rész csendesnek tűnt, persze sokkal később ott is beindult az élet.

elottem_copy_1.jpg jobb_oldal_copy_2.jpg bal_oldal_copy_1.jpg

Helyi szabályok:

Mivel már jártam itt így ismerem a helyi horgászházirendet. Horog, szakálnélküli legnagyobb méret 10-es, horogelőke 0,08 fonott maximum, fonottdobóelőke használata tilos, csalitüske használat engedélyezett, etetőanyag csemegekukorica, pelletek, feederes etetőanyagok.
Így a felszerelésem ehhez igazodott, botnak most a 390-es Korum Big Watert hoztam, (egy kis videó róla https://www.youtube.com/watch?v=eKEDqveLLYo&t=57s) az orsóra 0,30-as zsinór került. Kosár 60 gr-os feeder kosár, horogelőke a 0,08 Benzar fonott, horog 10-es Korum Penetrator barbless Timár German Rigs csalitüskével, másik verzióval is készültem ezt a lenti képek bemutatják.

eloke_copy.jpg timar_rigs_csali_tuskevel_2_copy.jpg korum_penetrator_10-es_copy.jpg cz_method_kosar_60_gr_copy.jpg benzar_fonott_0_08-a.jpg tubertini_gorilla_0_30_2.jpg
German rig-gel Timár Rig Csalitüske Method kosár 0,08 fonott előke Gorilla 0,30-as

 

Az etetőanyag a már jól teljesített halibut pellet fűszeres csípős folyékony aromával, és kagylós booster-rel tuningolva. Csali nem más megint, mint a krill-kagyló 5 mm-es változata.

a_nyero_kombinacio_copy.jpg

Horgászat:

Kipakolással kezdődött ismét a bevetés, elsőre a pelletet áztattam be az aromával, míg megpuhul addig kialakítom a horgász helyet. Hoztam ugyan rod podot, de most csak a két bottartó ágát szúrtam le a földbe. Amúgy is egy bottal terveztem horgászni, a megtapasztalásból tudom a kettő néha sok tud lenni. Eközben már érezhető volt a nap ereje. Minden szépen összeállt kezdődhet a csalizás és a peca, távolság 15 m klipszelve, amit majd dobás után kiakasztok, a zsinór megjelölve. Bedobás után egy fáradt vándor is megpihent a boton.

kipakolva_copy.jpg csalizva_copy.jpg betoltve_copy.jpg lepke_copy.jpg


Ahogy leért a fenékre az etető kosár, és megfeszült a zsinór máris görbült a botvég. Ejha, nem voltam rest megemeltem a botot, azonnal érezhető volt az ellenállás és már futott is le zsinór, jobbra vette az irányt, a fék halkan ciripelt. Picit szorítottam rajta, úgy látszik kicsit lazábbra hagytam, érezhető is lett, megnőtt a bot íve szépen dolgozott. Az ellenfél pedig lassan megfordult a másik irányba. Kisebb huzavona következett, mindkét résztevevő a maga igazát akarta. Végül sikerült győztesen kijönnöm a csatából, megszákolásra került a töves.

 ponty_sullyal_copy.jpg

Jó kezdet, a folytatás is remélem ilyen lesz gondoltam.
Nem is késlekedtem máris repült vissza a szerelék a kívánt helyre, közben azt láttam a part széltől egy méterre zavarosodik a víz. Hoppá lehet, hogy ennyire kint vannak a halak? No, ha bent nem megy akkor tényleg bedobom magam elé, és meglátjuk mi lesz. Erre nem került sor, mert az egész horgászat alatt aktívak voltak a halak a benti távon.

Ahogy ezeket gondolatokat papírra vetem ismét egy aktív spicc görbítésen kaptam magam. Újabb próbatétel, a tét ismét, hogy a bölcsőbe fektessem a szép halat. Ez azonban nem is volt olyan könnyű feladat, az erőteljes húzásán éreztem ez nem egy kis példány lesz. Közben próbáltam egy videót készíteni a fárasztásról, de ez nagyon sikerült így egyedül félő volt a hal vesztés, míg én videózom, maradt egy röpke kép a bot munkájáról, persze ez nem tudja visszaadni az ott át élt élményt.
E kis kitérő után térjünk vissza a feladathoz, ahogy írtam éreztem nem kicsi hal lesz, többszöri zsinór elvételt-visszavételt követően egy jó 10 perces fárasztás után már sikerült megszákolnom. Közben a Big Water bot nagyon szépen lágyan, rugalmasan dolgozott, így őrölve fel a hal erejét. Most nagyobb testű halak fogásakor is tesztelhettem.
Szerintem ez nagyon jó vétel volt, februárban és akkor 25 000 Ft-ba került, jó sokáig ez az ár maradt.
Sorry a kitérőért, de erről is kellet írnom, ha netán valaki egy ilyen botot szeretne venni, akkor nem zsákba macska lesz a vétel.

masodik_ponty_10_92_kg_01_copy.jpg korum_big_water_munka_kozben_copy.jpg

Folytatódjék a parádé, gondoltam jól megkavarta vizet ez a szép hal, nem is reméltem, hogy rövid időn belül lesz kapás, habár igyekeztem elhúzni az etetésről.
Lám-lám mégis csak sikerrel jártam, mert az újabb bedobást követően egy 20 perc múlva látom lassan hajlik a bot vég, kicsit vártam még és bevágtam. Olyan vehemens kirohanás indult a tó közepefelé, hogy arra gondoltam megint egy kapitális példánnyal lesz dolgom. Megint elkezdődött a macska egér harc, ő kirohant én visszahúztam, megint kirohanás megint vissza. Nem akartam erőltetni, így megint eltelt jó pár perc mire megnyugodva a bölcsőben heverte ki a küzdelem fáradalmait.
Kezdtem nagyon feldobódni, ilyen rövid idő alatt ennyi hal, csak jobb lehet a folytatás.

Eközben a baloldali szomszédok is fogtak, csak ahogy láttam kisebb súlyú egyedeket.
Most már kellően felpaprikázódva újra lendítettem a botot, irány halfalva. Azonban legalább félórát kelet várakoznom az következő akcióra, ezt kihasználva azért 5 perc után újakat dobtam, így juttattam még be etetőanyagot. Egy zsinór lazulós kapásra lettem figyelmes, nem tétlenkedtem gyors rátekerés és bevágás hisz ilyenkor is be kell vágni, be is bólintott a bot. Fergeteges kirohanás nem volt csak komótos elúszás jobbra. Akkor tűrjük fel az ingujjat és vessük bele magunkat a fárasztás munkájába, meglepően rövid küzdelem után üdvözölhettem az idegent a bölcsőben.

ponty_sullyal_3_copy.jpg
Miután visszanyerte szabadságát, ismét vízbe került a method kosár. Kezdett a nap is erőre kapni, jól esett a napernyő árnyékában várakozni. Újabb 20 perc telhetett el, mikor is egy vad spicc görbítésre lettem figyelmes, a nyeletőfék is megszólalt. Ha nincs a hátsó szorosabb bottartó gumiból, talán még ki is rántotta volna a helyéről. Ejnye, kis barátom nem kell ám riogatni az embert, értek én a spicc szavából is! Fel is ugrottam rögvest, hogy megmutassam majd neki közelebbről a merítőt. Amilyen hevesen akarta a csalit, annyira nem küzdött a kifogás ellen. Mérlegelés után kiderült csak heveskedett az aranyos, nem volt egy túlsúlyos egyed.

ponty_sullyal_4_copy.jpg
Most elverselhetném, mert tényleg kezdett sivatagi forróság lenni.
Ég a napsütéstől a horgász arca, izzadság cseppek csordulnak le rajta. Nap ernyő híján így járna a balga, teljesen leégne arca, karja. TM J.J.

Ebben a szellemben horgásztam tovább, gondolván még maradok egy rövid ideig. A bekevert etetőanyag is a vége felé közeledett, újabbat nem szerettem volna már keverni, a maradékkal még horgászgatok kicsit. Kevéssé ritkult a kápások száma is, hosszabb lett a várakozási idő. Kissé már kókadoztam, de ebből megint egy iszonyat gyors kapás rázott fel. Mire felocsúdtam javában szólt a nyeletőfék. Mint akit a villany rázott meg ugrottam a bothoz. Már jóval tó közepe után járt a delikvens, vadul emésztette fel a zsinórt. Hát akkor keményítsünk be kicsit, egy kis fék állítással kényszerítettem megállásra. Igyekeztem magamhoz édesgetni, és megmeríteni. Ahogy később kiderült ő sem volt egy hatalmas alkat, de mégis brutálisan erős, elég sok időt töltött a sekély partközeli vízben, azzal, hogy lerázza magáról a béklyót, és jól felkavarva az állóvizet. Több perces küzdelem után belátta jobb, ha enged, örüljön a horgász. Akkor legyen igazad barátom, gyere a pontybölcsőbe. Sikeres szákolás után végre megpihenhetett, gyors fotó és irány vissza a tesók partijára.

ponty_sullyal_5_copy.jpg
Még visszadobtam a szereléket és türelmesen várakoztam, már jó félóra eltelt aktivitásnak semmi jele nem mutatkozott. Szomszédok is már befejezték a pecát bő félórája. Csak egyedül áztattam zsinórt a parton.
Isteni szikra pattantat ki a fejemből, szerintem is ideje távozni. Kezdtem összepakolni, ahogy a napernyőt összecsuktam, sokkal jobban érezhető lett a perzselő nap ereje.

Mindent összevetve kellemes kis élményekben gazdag horgász délelőtt volt.
Annyit még hozzáfűznék, ha autóval indultok a nagy melegben, haza indulás előtt alaposan szellőztessétek át a kocsit, nehogy bajotok essék.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszkalauz.blog.hu/api/trackback/id/tr7418458621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása