2024. október 08. 14:08 - Mr. Jakab János

Lassú apadás utáni dunai feederes horgászat.

Lassan húzódik vissza a víz a Dunán, a parti horgászat esélyei csökkentek. Azonban ahol én horgászom van egy rész, ahol lehetőség nyílik egy kis októberi feeder pecára. Hal fogás szempontjából kedvezőnek tűnik.

 

A 295 cm vízállás néhány hely szempontjából még magasnak mondható. Sokan mondják, hogy nekik a magas víz halfogás szempontjából nem kedvező. Én azt vettem észre az emelkedett vízszint mindig fogósabb. A gyors áramlás felkavarja a meder alját, megmozgatja halállományt is.

Ebben a tudatban indultam el dunai horgászatra, illetve október másodikától ismét esős időt jósolnak a meteorológusok, de kiderült később nem jött be a jóslat. Indulást egy óra utánra időzítettem, ebben az időszakban a délutáni pecák az eredményesebbek tapasztalatom alapján.
Egy kis ízelítő képekben az előző állapotról, a többi részt nem tudtam megközelíteni.

vizszint_819_cm.jpg vizszint_819_cm_2.jpg
gonyu_aradas_2024_09.jpg

Helyszín:

Az alkalmas hely, Gönyű kavicsos strandi része. Most igaz erősebb a sodrás, de igyekeztem kevésbé húzósabb részt választani. A vízhőmérséklet is jelentősen csökkent 15,2 °C.

bal_oldali_part_copy.jpg jobb_oldal_copy_3.jpg elottem_copy_2.jpg sziget_vege_copy.jpg
Part bal oldala A jobb oldal Előttem Ahol dagonya van még

 

Felszerelés:

-Bot Volt nálam három bot, többféle erősségben, de arra gondoltam először eggyel kezdek horgászni. Választás a jó „öreg” NEVIS Vanity Carp Feeder 3,9 m 80-220 gr XXH botra eset ismét.
-Orsó O’REEL EDGE 6000 FS 5+1BB nyeletőfékes.
-Zsinór főzsinórnak, a már jó bevált és megszokott tavon, folyón CZ Feeder Competition FC Method süllyedő zsinór, 0,25 mm. Dobóelőke CZ Allround 0,16 fonott, a végén két hurokkal. Előke a szintén jól működő, strapabíró Nevis Vision Fluorocarbon 0,16.
-Etetőkosár Benzar River Feeder körmös kosár 150 gr. Rögzítése Cormoran forgós karabinerrel történt.
-Horog Gamakatsu A1-Hard LS-2263 10-es, és Gamakatsu A1 Team Feeder Strong Carp 10-es.
-Etetőanyag és csali Timar River Plus Big Cheese, bele egy kis 4,5 mm-es halibut pellet, és csontkukac. Most a nehezítésnek szánt föld kimaradt.
-Bottartó „Az általam használt tripodról még nem esett szó. Anno arra gondoltam, hogy a sok köves és kavicsos helyen történő dunai horgászat során, valami egyszerűbb, de strapabíró bottartót kellene választanom, amit nem igazán féltek és ha kell akár évente-kétévente lecserélhetek. Nem bántam meg, eléggé strapabíró negyedik éve nyüstölöm és eddig semmi gondom nem volt vele.”

bot_es_orso_copy.jpg carp_zoom_sullyedo_feeder_zsinor_copy_2.jpg cz_allround_0_16_fonott_copy.jpg nevis_vision_fluorocarbon_0_16_mm_copy_1.jpg benzar_river_feeder_kormos_150_gr_fent_kitamasztva_copy.jpg
Bot és orsó CZ FC Method 0,25 CZ fonott 0,16 Előke 0,16 150 gr körmös kosár
gamakatsu_a1-hard_ls-2263_10-es_1.jpg gamakatsu_a1_team_feeder_strong_carp_10-es_copy_1.jpg eloke_es_gamakatsu_a1_team_feeder_strong_carp_10-es_copy_1.jpg timar_river_plus_big_cheese_kavicsos_parton_copy.png keverek_copy.jpg
LS-2263 A1 hard A1 Strong Carp Strong Carp megkötve River Plus Big Cheese Keverék
a_kaja_copy.jpg cormoran_forgo_kapocs_4-es_2_copy_1.jpg bevetesi_latkep_copy.jpg
Keverék turbózva Kormoran forgó kapocs Bedobás után


Horgászat:

Sikerült kiválasztani a megfelelő helyet, kezdődhetett a kipakolás. Az etetőanyag bekeverése volt az első, míg beérik addig elhelyezem a tripodot és előkészítem a botot. A kisebbik hurokba forgókapocs segítségével rögzítettem a kosarat. Első körben üres kosárral dobtam egy próbát, vajon hol áll meg a 150 gr-os körmös kosár? 14-15 m-re tippeltem a távot, ott kicsit gördült, de hamar meg is állt, ez pontosan megfelelő lesz. A zsinórt beakasztottam klipszbe, pluszban megjelöltem. Izgatottan kezdtem csalizni, megtölteni a kosarat, máris repült be a szerelék a kívánt helyre. Megfeszítettem a zsinórt és türelmesen vártam. Hamarosan látszott a spiccen, hogy vannak ott halak, és megakarják szerezni a csalit. Újabb etetőanyag, csali frissítés és visszadobás. Pár perc elteltével valami megrántotta botvéget, lazán megemeltem, ellenállást nem éreztem így kitekertem. Ám amikor kiemeltem a vízből a zsinórt látom egy aprócska márna fickándozik a horgon. Kezdetnek nem rossz mormoltam, az apró kis barátomat pedig útjára bocsájtottam.

kormos_kosar_130_gr_megtoltve_copy.jpg kis_marna_copy.jpg
Bevetésre készen Aprócska márna


 
Ismét bevetésre kész a szerelék megtöltve finomsággal, szépen landolt a megfelelő helyen. Újra türelemjáték vette kezdetét. Vártam a kis márna nagyobb testvéreit, hogy jelentkezzenek, de most valahogy nem volt kedvük csontit enni. Hirtelen megrándult a spicc bevágtam és máris éreztem az ellenállást az erőteljes védekezést, no akkor mégis megérkeztek a márnák. Óvatosan fárasztottam és húztam közelebb a vélt márnát, akkor lepődtem meg amikor megpillantottam a halat. Nem, nem egy márna, hanem jól megtermett balin, ami küzdött. Egy kis végjáték után meg merítettem, elsőre méretesnek látszott, de a centiméter nem hazudott 36 cm volt a hossza. Fájó szívvel ugyan, de el kellet engednem ezt az ezüstös szépséget.

balin_36_cm_copy.jpg
Balin 36 cm


Úgy véltem nem lesz rossz horgászat és az adott távolság is megfelelő, ennek tükrében dobtam újat és újat. A következő kapásig jó 20 percet kellet várni, egy villám szerű spicc rántás volt a jel. Villám szerű volt az én reakcióm is, bevágtam, rögtön éreztem a hallal a kapcsolatot. Hagyta magát kifelé húzni, majd a parttól négy méterre hirtelen vad kirohanásokba kezdett, cikázott le és fel. Egy villanásra egy jól megtermett leánykoncért véltem megpillantani, ám ahogy közelebb húztam láttam egy pompás paduc példányt fogok megszákolni. Meg is pihent a szákban, látszott egy sérülés rajta, amit véleményem szerintem egy motorcsónak propeller ejtett.

paduc_copy_2.jpg
Sérült paduc


A horogtól való szabadítás után, útjára engedtem, majd a megtöltött csalizott szerelék repült is vissza. Öt percenként dobtam újat, a sodrás úgyis hamarabb elviszi az etetőanyagot, igaz most elfelejttetem földdel nehezíteni, de úgy véltem azért lesz mit csipegetniük.
Nem is kellet sokat várni a következő jelentkezőre, nem egész húsz perc múltán megrázta a botvéget, kopogtatta, de rendesen. Nem voltam rest rögtön választ is adtam egy gyors botemeléssel. A fárasztás hasonlóan zajlott az előzőhöz, heves védekezéssel egybekötve. A végeredmény egy újabb szép példány.

paduc_2_copy_3.jpg
A harcos


Ma már nem nulla fogással távozom a partról, folytattam is lelkesen a horgászatot. Bíztam benne lesz még heves fárasztásban részem. Be is igazolódott ez tény, a soron következő padró 15 perc múlva kopogtatta a botvéget. Bevágás után máris le akarta rázni a szereléket, megszabadulni a horogtól. Hevesen rohant a sodrásban, nem erőltetettem, de határozottan terelgettem a part felé, nem engedhettem, hogy estleg a kövek között lerázzon. Végül hagyta magát a szákba terelni, közben azért még fitogtatta az erejét, egy-két bukfencet azért bemutatott.

paduc_3_copy_2.jpg
Haramdik a sorban


A folytatásban negyedóra múltán ismét érkezett egy újabb torpedó, kopogtatott én válaszoltam. Úgy láttam ezen a napon minden ezüstös hátú remek harci formában volt. Nem lehetett félvállról venni a fárasztást, nagyon küzdöttek, amit meg is értek, én sem akarnék egy szűk szákban időzni. Mondhatom, azért sikerült kifognom.

paduc_4_copy_2.jpg
Negyedszerre is paduc


Hosszú várakozás következett, nem akadt jelentkező a következő bő félórában. Dobás dobást követett, de se semmi jele a halaknak, még egy pöccintés sem, négy óra is elmúlt már. Ekkor a csonti csokrot felerősítettem egy 5 mm-es Dovit Joker wafterrel, hátha jobban észreveszik a meglibbenő csokrot. Ám ez a verzió sem működött most. Nem tudom mi történhetett a mélyben ennyi volt a csapat létszáma? De más halak jelzését sem fogtam, ami nem igazán jellemző.
Akkor mára ennyire volt kegyes hozzám a Duna. Lehet, de panaszra nincs okom.

csonti_csokor_joker_5_mm-el_kiegeszitve_copy.jpg
Turbó fokozat


A pakolás tényét fontolgattam, amikor egy apró spicc rántást láttam, majd szünet és utána csak remegett a botvég. Hurrá újra kapás van! Máris emeltem a botot, éreztem rögtön a hallal a kontaktust. Erősen húzott lefelé, nem akart megállni, tartottam botot rendesen, próbáltam pumpálni és húzni, kis időbe telt míg sikerült felém terelni. Magasra emeltem a botot nehogy kövek közé tudjon rohanni. Lassan elérte a partközelt, na itt kezdett heves ficánkolásba, bukfencekbe kezdeni. Villámgyorsan felúszott folyás iránnyal szemben, majd hirtelen visszafordult, csak követni tudtam bottal. A jó akadásnak köszönhetően, végül a merítőbe pihent meg. Hatalmas, erős egészséges paducot láttam. A kép nem adja teljesen vissza a szépségét, nagyságát. Ahogy megfogtam éreztem a csupa izom hengeres testet. Eléggé nehezen tudtam tartani, míg a horogtól megszabadítottam.

paduc_1_2_kg_copy.jpg
A kiló feletti paduc


Lassan öt óra felé járt az idő, most már nyugodtan pakolhatok és indulhatok haza.
Ez az utolsó padró volt a nap koronája, megkockáztatom a súlya egy kilogramm felett volt kevéssel.
Ez a rövid októberi horgászat nagyon eredményes, fergeteges volt. Mindenkinek hasonlókat kívánok a dunai horgászata során.

Köszönöm a figyelmet, és hogy elolvastátok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszkalauz.blog.hu/api/trackback/id/tr1918703706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása