2022. szeptember 29. 12:27 - Mr. Jakab János

Öntöző Horgásztó Maci Tó, szeptemberi feederes ponty horgászat.

Kora őszi időben tettem látogatást egy feederes horgászatra, az ácsi Öntöző horgásztóra. Nagy pontyok, amurok, kárászok lakják ezt a tavat. Mostanában a gyorsan lehűlő levegő inspirált arra, hogy egy közelebbi horgásztavon próbáljak szerencsét.

 

Ezért esett a választásom a  fent említett tóra. Több éve működő horgásztó, gondoltam hogy ideje meglátogatni, valamiért eddig kimaradt.

Hely.

Győrtől 28 km re Ács külterületén található. Az M1-es autópálya Ács, Bábolna kijáratánál letérve jobbra, az autópálya felüljárón át érve, az első adandó alkalommal balra fordulva egy murvás út vezet be (csak egyenesen), kb: 1 km a tó-ig. Hal állomány ponty, amur, kárász, és akad köztük igazán nagy testű példány is. Sok verseny kerül itt megrendezésre.

szemben.jpg sarokban.jpg elottem_1.jpg

 

Szabályokról.

Főzsinórnak csak monofil lehet, a fonott dobóelőke tilos, csupán a horogelőke lehet fonott az is 0,08 mm maximum. A horog max 10-es méret szakáll nélküli, vagy mikro szakállas. Pontybölcső használata kötelező.

Felszerelés.

A felszerelésem ennek megfelelően állítottam össze. Főzsinór a Nevis Vanity Carp Feeder XXH 3.90 m 80-220 gr boton, a most aktuális kedvencem Carbon Carp Expert 0,25-ös, ami tökéletes folyón, tavon egyaránt, gyorsan merül, nagy szakító szilárdság, minimális nyúlással rendelkezik. Az Arno Intruder Carp Feeder Heavy 390 m 60-120 gr boton Carp Expert Fluo 0,25 mm.
Mindkettőn 50 gr-os method feeder kosár, és a horogelőke 0,08-as fonott 10 cm hosszban és a horog Top Mix method feeder circle hook barbless 10-es, csali tüskével kombinálva.

carp_expert_zsinor_carbon_025_copy_1.jpg benzar_fonott_0_08-a.jpg carp_expert_zsinor_fluo_copy.jpg top_mix_method_feeder_circle_hook_barbless_10-es.jpg
Carp Expert Carbon teflon 0,25 mm Enerfofish 0,08 mm fonott Carp Expert Fluo 0,25 mm Top Mix method feeder barbless 10

 

Etetőanyag és csali.

Etetőanyagnak a Tímár Mix Extreme Fehér csokiját próbáltam ki. Jó darabos pelletes, roppantott magvakkal.
Csalinak a Tímár Extreme Corn Up 4 sajtos pop-up 10 mm kukorica utánzatot, és a Tímár Method Serie Bloody pellet csoki-narancs 10 mm ízben használtam. A csonti most sem maradhatott el.

timar_mix_extreme_fedeer_feher_csoki.jpg timar_extreme_corn_up_4_sajtos_pop-up_10_mm_2.jpg timar_method_serie_bloody_pellet_csoki-narancs_10_mm_3.jpg
Tímár Mix Extreme fehér csoki Tímár Extreme Corn Up 4 sajtos Tímár Method Serie Bloody pellet csoki narancs

Horgászat.

Az előkészületek után, a megtöltött kosarak mellé egyik botra a lebegő corn up, másikra a bloody pellet került a csali tüskére. Természetesen előtte pár kosár finomság bekerült a kiválasztott helyre. Mivel többen rakóztak gondoltam a halak partközelben vannak, ezért egyik szerelék olyan 15 méterre, a másik a tó közepére kerül bevetésre. A pontos horgászat végett mindkét orsón kiakasztott zsinór klipsszel és megjelöléssel, hogy visszataláljak majd a megfelelő helyre. Jó bő félóra után még mozdítás sem volt, ez alatt igyekeztem 5 percenként etetni.
Na akkor elő a csontit, és láss csodát pár perc múlva már görbült is a spicc, egy kicsi potyek jött. Úgy véltem itt ma nem lesz nyerő, a lebegő csalik egyik íz változata sem. Maradtam a csontinál, már nem váltottam, nem akartam szelektálni, jön ami jön. Ez a választás meghozta a gyümölcsét, egyre másra érkeztek a halak, a legtöbb kapás inkább bentről érkezett. A horgászszékben nem sok időt töltöttem, a halak mozgásban tartottak. Még mondja valaki, hogy ez nem sport!
Volt egy dupla kapás is, egyik bottal fárasztok a másikon is kapás van, de sikerült orvosolni, és mindkét hal a pontybölcsőben landolt. Íme pár fotó.

az_elso_2.jpg az_elozo_tesoja.jpg harcsa.jpg a_meritoben.jpg 3-as_ponty.jpg dupla_dinamit.jpg
Az első A tesó Harcsa Merítőben Aranyhal Dupla dinamit

 

No aztán belefutottam abba a hibába, hogy a bedobás után nem akasztottam ki a klipszből a zsinórt, (pedig bennem volt hogy erre oda figyeljek) még  zsinór jelölővel is  meg jelöltem. Aztán persze jött egy nagyobb hal, futott a zsinór, és egy pattanás hallatszott, és a  hal pá-t intett. Na mondom vége a szereléknek, de csak annyi történt hogy kiugrott a  klipszből a zsinór, viszont  minden cucc a helyén maradt. Nem kicsit voltam bosszús! Viszont jó tanuló pénz volt hogy legyünk mindig figyelmesek. A horgászat hevében, mint mindenki másnál az izgalom nálam is hibával párosult.

Egy bő 3 órás mozgalmas horgászat volt, de nagyon király. Soha rosszabb élményt nem kívánok senkinek sem! Az etetőanyag is jól vizsgázott.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszkalauz.blog.hu/api/trackback/id/tr6617942858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása