2022. október 09. 15:24 - Mr. Jakab János

Itt a márna szezon.

A hűvösebb idő beköszöntével, jobban megindul a márna fogás folyóvízen. Nyáron is lehet fogni, de valahogy ilyenkor sokkal aktívabbak. Ami még fontos a Duna vízállasa is emelkedést mutat, és megfigyeltem az emelkedő víz mindig jót tesz a halak kapókedvének. Bátrabban jönnek ki a zavarosabb partközeli vizekre.

 

Az őszi lehűlő víz miatt inkább a késő délelőtti, illetve a kora délutántól estig tartó időszakot tartom halfogásra alkalmasabbnak. Így tíz óra körüli érkezést terveztem az egyik általam kedvelt helyre.

A hely

A Duna folyam gönyűi szakasza az erőműtől jobbra a község irányába.

horgaszhely_copy.jpg

img_20220924_094736_copy.jpg img_20220924_094742_copy.jpg img_20220924_094752_copy.jpg

Megérkezést követően a szokásos kipakolás, közben a víz felszín megtekintése, hal mozgás után kémlelődve. Ilyenkor mindig határtalan izgalom fog el, alig várom hogy a szerelékek vízbe érkezzenek és lássam, hogy már cibálja is valami apróság.
Az időjárás is rendkívül jónak ígérkezett, a szél csak lengedezett, a hőmérséklet húsz fok körül, a vízállás is kedvező 118 cm volt.

Horgászatra fel

Most már csak a halakat kellett kapásra bírni, ennek érdekében minden trükköt bevetettem. Finom csalogató anyag került az alagút kosarakba, csontkukaccal megspékelve, az élő anyag mindig is vonzza a halakat. (Az etető anyagokról, és felszerelésről a cikk alján olvashattok.) Az első szereléket olyan 13 m-re dobtam be, a másikat beljebb 20-22 m-re. Mindig két távolságon próbálok szerencsét, és eddig mindig sikerült megtalálni a halakat. Ahogy leérkezett a csali a fenékre, máris érdeklődő jelentkezett a közelben. Vad spicc rángatással adta tudtomra, hogy jelen van és ízlik neki a csontkukac. A bevágás üresre sikeredett, tudtam hogy valami apróbb hal igyekezett megszerezni a csalit (kezdetnek nem rossz). Újra töltés, gyerünk dobjuk vissza a kijelölt helyre. Közben a másik botot is kitekertem, a kosarat megtöltöttem, friss csontival felturbózva. Ismét várakozás, rövid időn belül megint jelentkezett valaki, nem volt olyan erőszakos mint elődje, de jelezte, hogy megérkezett. Kicsit nagyobb volt mint az előző, mert felszippantotta a csalit a horoggal együtt, és megtudtam szákolni. Egy méret alatti szilvaorrú keszeg volt, a jól ismert mondással búcsúztam tőle -"Küldd az öregapádat, kérlek"-! Később ez a kérés meghallgattatott, mert valóban jött a nagypapi, de addig még sorra jöttek a kicsi példányok, közben méretes is akadt köztük.

img_20220924_121712_copy.jpg img_20220924_123542_copy.jpg
Apróság A tesó

 

A kapások többsége a közelebbi szerelékről érkezett, a távolabbi boton is voltak jelentkezők az apró nép köréből. Majd hirtelen egy erőteljesebb spicc rántást vettem észre, nem haboztam bevágtam, máris érezhető volt ez bizony nagyobb példány. Nem hagyta oly könnyen magát megszákolni, beletelt kis időbe. A vízben kisebbnek tűnt, amikor megmerítettem akkor láttam hogy  meg jött szilvaorrú nagypapi. Lemértem 0,98 kg. Ó hát már ezért megérte kijönni pecázni. Velük együtt megérkeztek a márnák is, elsőre egy 15 cm-est sikerült kifognom. Örültem az összes apróságnak, mert látszik szépen lesz utánpótlás a halállományban.

img_20220924_111103_copy.jpg img_20220924_111410_copy.jpg img_20220924_104924_copy.jpg
Hálóban Szilvaorrúv 0,98 kg  Kicsi márna

 

Az újabb bedobás után rövid idő elteltével, kemény erőteljes spicc belebólintásokkal jelezte valaki, hogy megkaparintotta a csonti csokrot. Felugrottam bevágtam, érezhető volt hogy kemény küzdelemre kell számítanom, de hagyta magát vontatni. Ellenben ahogy közelebb húztam bekeményített. A mindenit kis barátom te meg kilehetsz? Ponty, nagyobb keszeg...? pörgött le a fejemben. Azon kellet igyekeznem nehogy a másik szerelékkel összeakadjon, végül sikerült kivezetnem a veszélyzónából, de időről időre megközelítette. Ekkor felsejlett bennem ez márna lesz, hisz a folyásnak felfelé akar kitörni rendre. Kemény küzdelemben sikerült egyre közelebb húznom, a szákolás reményében, a felszínen mozgott így már sikerült megpillantanom. A  vonásai alapján teljesen felismerhető volt. Ez bizony márna és nem is akár mekkora, kb: 3-4 kg-ra tippeltem. Ekkor kezdtem el fohászkodni -" Jaj "Marci" nehogy lelécelj szó nélkül, te leszel a rekord márnám-"! Mintha hallgatott volna a szép szóra, hagyta magát közelebb húzni, de a szabadság utáni vágya azt sugallta neki, köszi de most mennem kell és bukfencet vetve a vízben szó nélkül elúszott, még a farkuszonyával búcsút intett. Sajnos hiába vagyunk elővigyázatosak, egy rossz akadás ellen nem tudunk mit tenni, ilyenkor nem csak rajtunk múlik a siker. Csak álltam, és búsan néztem magam elé. Próbáltam föleszmélni, hisz itt lehet a többi tesója is.

Újra csalizás és bedobás, izgatott várakozás. Már eltelt úgy húsz perc is talán és kapásnak nyoma sem volt, kis barátom jól felkavarhatta a meder feneket. Előkét és csalit cseréltem, csonti helyett egy oldódó pelletet tettem csali tüskére, ahogy leért a fenékre máris elkezdték csipkedni, de aztán megint nagy csend. Ez nem hozott áttörést, visszatértem ismét a csontkukac csokorhoz. Újabb félóra telt érdemi kapás nélkül, aztán varázsszóra megremegett a bot vég. Gyors bevágás, lassan húztam a halat magam felé, már három méterre lehetett készítettem is a merítőt, amikor balra kitört. Újabb izgalmas fárasztás vette kezdetét, én szedem vissza a zsinórt ő lehúz egy keveset. Óh talán egy újabb márna lesz, óvatosan próbáltam fárasztani, nehogy elússzon mint az előző. Végül lassan a partközelbe tereltem, ahol megpillantottam a szép márnát. Még nincs nyert ügyem, a halat a szákba kell vezetni. Rettenetesen izgatott voltam, már csak pár pillanat és enyém a győzelem. Kis idő elteltével siker koronázta fáradozásom, egy szép márna pihent a merítőben, a horogszabadítás után lemértem, súlya 2 kg a hossza pedig 52 cm volt.

img_20220924_133757_copy.jpg img_20220924_133816_copy.jpg
Ez már az enyém Márna 2 kg

 

Nagy volt az örömöm, hisz egy elvesztett márna után kárpótolt a szeszélyes Duna. Folytattam tovább a horgászatot, ezután mintha eltűntek volna a halak egy mozdításom sem volt, úgy látszik a mai nap ennyit tartogatott számomra. Nem voltam elégedetlen, hisz egy jó kis eseménydús peca volt ez.

A végére hagytam az etetőanyag és szerelék leírását.

Etetőanyag, csali

A szokásos Tímár River Plus  piros sajtos helyett, most a Tímár River Plus Big Fish-re esett a választásom. Mint az előző,ez is egy tartalmas, darabos, pelletekkel, angolmorzsával dúsított igazi folyóvízi etetőanyag. Csali a jól bevált csontkukac, pluszban még készültem még oldódó Tímár soft bloddy pellettel csoki-narancs ízesítésben.

timar_piver_plus_big_fish_river.jpg timar_method_serie_bloody_pellet_csoki-narancs_10_mm_3.jpg
Big Fish Bloody pellet csoki-narancs

Felszerelés, bot, zsinór, előke, horog, etetőkosár

A botjaim,
-Arno Intruder Carp Feeder Heavy 3,90 m 60-120 gr főzsinór Carp Expert Fluo 0,25 mm,
-Nevis Vanity Carp Feeder XXH 3,90 m 80-220 gr főzsinór az aktuális kedvencem Carbon Carp Expert 0,25 mm.
-Az előke Nevis Vision fluoro carbon 0,16 mm 80 cm hosszúságú. Illetve mindkettőre 0,16 mm fonott dobóelőke került
-Horog Gamakatsu LS-2260 B 10-es méretben.
-Etetőkosár a Nevis Vanity-n Big River 135 gr-os alagút kosár.
 Az Arno Intruderen Carp Expert alagút kosár 100 gr, az erősebb sodrás indokolta még a közelben is

 

Haldorádó Big River kosár 135g Nevis - Vision Fluocarbon 0,16mm 50m CARP EXPERT ALAGÚT FEEDER KOSÁR 100G
Big River 135 gr Nevis fluoro carbon 0,16 Carp Expert 100 gr
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszkalauz.blog.hu/api/trackback/id/tr8817944008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása