2023. március 17. 14:46 - Mr. Jakab János

Szeszélyes időjárás, és egy rövid gyors horgászat.

Március első napjait írjuk, az időjárás nagyon változékony. A horgász azonban a vízpartra vágyik. Így tettem én is, gondoltam egy pár órás method feeder horgászat fellazítja a "horgász izmokat".

 

Március első napjait írjuk, az időjárás nagyon változékony. A horgász azonban a vízpartra vágyik. Így tettem én is, gondoltam egy pár órás method feeder horgászat fellazítja a "horgász izmokat".Tavi horgászatra szavaztam, mivel a folyóvizeink még elég hűvösek, pergetésnek pedig a tilalmi idő szab gátat. Így az egyik közeli tavat választottam célpontnak, nyári időszakban is jó kis horgász hely (Ravazdi erdésztó).

img_20230303_151514_copy.jpg img_20230303_105240_copy.jpg img_20230303_105224_copy.jpg img_20230303_105232_copy.jpg

Felszerelés:

A botjaim még mindig a jól megszokott, 390 cm Nevis Vanity 80-220 gr feeder, és a 390 cm Arno Intruder 60-120 gr feeder. Hozzá 50 gr-os feeder guru method kosár. Bottartó egy rod-pod az is csak egyszerűen használva, semmi kiegészítő. A botjaim tekintetében, ahogy a mostani árakat figyelem kísérem, ha már rongyosra használom, akkor lesznek csak kiszuperálva.

nevis_vanity_carp_feeder_390_xxh_2.jpg arno_intruder_feeder.jpg decathlon_rod-pod_2.jpg

Nevis Vanity Carp Feeder 390 cm 80-220 gr

50 gr method feeder kosár Rod pod

Zsinór:

Tekintetében most került első ízben kipróbálásra a Carp-Zoom Bull-Dog Feeder Fluo és a Carp Zoom Feeder Competition Method Süllyedő Zsinór 0,25-ös méretben. Jókat olvastam róluk így adtam egy esélyt, hogy felkerüljenek a kedvenc zsinórjaim közé, és másnak is tudjam ajánlani.

bull_dog_feeder_zsinor_0_25.jpg carp_zoom_sullyedo_feeder_zsinor_copy.jpg
Carp-Zoom Bull-Dog
Feeder Fluo 0,25

Carp Zoom Feeder
Competition Method 0,25

A Carp-Zoom Bull-Dog Feeder Fluo.

A népszerű zsinórcsalád feeder változata, amely kiemelkedően magas szakítószilárdságú és alacsony nyúlású, kifejezetten a megrögzött feeder és pontyhorgászok igényeinek kiszolgálására készült. Jó csomótűrő képességének és kiváló kopásállóságának köszönhetően a legextrémebb körülmények között is megállja a helyét. Fluo zöld színének köszönhetően éjszakai horgászat során is remekül követhető fárasztás során.
Aztán ki is derült, hogy egy elakadás során, bizony rettenetesen nagy a szakitó szilárdsága. Alig bírtam elszakítani.

A Carp Zoom Feeder Competition Method.

Method feeder horgászatra kifejlesztett süllyedő zsinór. A method feederes horgászat során különösen fontos, hogy jól süllyedő zsinórral horgásszunk, hiszen így nem kell a zsinórsüllyesztéssel bíbelődnünk. A gyorsan érkező kapásokra is hamarabb tudunk reagálni.
Szintén erős, nagyon jól süllyed, nyúlása szinte a nullával egyenlő. Biztosan felkerül a kedvenceim listájára, bátran ajánlom mindenkinek tóra, folyóvízre.

Végszerelék:

Benzar Method 0,08-as fonott előke zsinór, hozzá a 10-es Guru QM 1 horog és 10-es Carp-Zoom Feeder Competition KO.5 Method Feeder horog szilikonos csali tüskével, a változatosság kedvéért a pellett gyűrűs csalizás is kipróbálásra került.

benzar_fonott_0_08-a.jpg guru_qm_1_barbless_10-es.jpg ko_5_carp_method_10-es_es_8-as_2_1.jpg pellet_gyuru_fogo.jpg
0,08-as fonott előke Guru QM1 10-es horog KO.5 method feeder 10-es horog Pellet gyűrű fogó
0_08-as_10_cm-es_horogeloke_guru_qm_1_barbless_10-es.jpg 50_gr_method_feeder_kosar_elokevel.jpg carp_zoom_pellet_gyuru_kozepes_copy_1.jpg
0,08-as 10 cm-es horogelőke GURU QM 1 barbless 10-es 50 gr method feeder kosár előkével Pellet gyűrű közepes

Etetőanyag:

Nem vittem túlzásba, hisz említettem egy rövid tényleg, minimál pecára készültem. Carp Zoom Halibut Pellet 2 mm, és Timár Mix Extreme Feeder Fehércsoki, mindkét etetőanyag már bizonyította a fogósságát, meglátom most mire lesznek képesek.

carp-zoom-halibut-pellet-2-mm_1.jpg timar_mix_extreme_fedeer_feher_csoki.jpg
Halibut pellet 2 mm  Fehér csoki

Csali:

Timár Method SerieBloody soft pellet csoki-narancs 10 mm, Timár Mix Fluo Pop Up Vajsav 10 mm,Timár Double Pellet édeskukorica 7-11 mm.  Még vettem földigilisztát, az ilyenkor jól tud jönni, kivéve mikor nem.

timar_method_serie_bloody_pellet_csoki-narancs_10_mm_3.jpg timar_fluo_pop-up_vajsav_copy_1.jpg double_pellet_7-11_mm_sweetcorn_2_copy_1.jpg
Csoki narancs Vajsav flou pop-up Double pellet édeskukorica

A peca:

Mint ahogy szokásom, most is két távolságot céloztam meg, a túlparthoz közel, ott láttam inkább halmozgást, másik a tó közepe lett. A rod-podot, a horgászbotokat előkészítettem, majd elsőnek bekevertem egy kis fehér csokis nyalánkságot a halaknak. Megtöltöttem vele a feeder kosarat a csalitüskére most egy édes kukorica pellet került abból is a 7 mm-es verzió és máris landolt a szerelék a kiszemelt helyen. Azt vettem észre hidegebb vizeken a kicsi csali és a kicsi horog, ami kapásra bírja jobban a halakat.
Természetesen a zsinórklipszbe beakasztva főzsinórt, hogy ahol több kapás ígérkezik, visszataláljak az adott helyre.

img_20230303_110817_copy.jpg

Addig amíg a zsinórok áztak, a 2-mm-es halibutos pelletet készítettem elő a későbbi bevetéshez, kell egy kis idő míg fellazulnak a szemek. Eközben a spiccen apró rezgéseket figyeltem meg, tehát a környéken tartózkodnak a halak. Bizakodva tekintetem a jövőre illetőleg, lesz itt fogás, lehet nem sok, de az élmény az örök. Ekkor valami elhúzta a spiccet, bevágás, de semmi, sajna csak a csalit foghatta meg egy aprócska hal, a horog nem került a szájába. Mindkét kosarat újra töltöttem, visszajuttattam a helyükre a szereléket. Annyi változtatással, hogy most giliszta került az egyikre, hátha jobban díjazzák a fehérje dús étrendet. Jó hosszú ideig semmi nem történt, próbáltam olyan 10 perces időközönként újra dobni, kicsit felépíteni az etetést, de mind hiába. Próbálkoztam csali cserével, át váltottam pellet gyűrűs csalizási módra, netán a csoki-narancs kicsit füstölgő aromája vonzóbb lehet, a lassan ébredező éhes halak számára.

img_20221220_113920_copy.jpg csali_20230303_115708_copy.jpg timar_fluo_pop-up_10_mm_vajsav_10-es_horog_3_copy_1.jpg
Csalitüskén a sweetorn Csoki narancs pellet gyűrűn  Így lebeg a vajsavas po-up

Ezt követően az egyik bottal próbálkoztam a távolság variálásával, a kereső method taktika sem hozott eredményt, sajnos ez egy ilyen nap könyveltem el magamban. Ekkor jött a felismerés, legyen akkor halibutos kaja, és még rikítóbb csali. Újra töltés, felkerült a tüskére a Timár vajsavas fluo pop up 10 mm-es nagyságban.
Megint izgalmas percek következtek, mondjuk az analóg óra mutatói már elhagyták a számlapon a 12-őt. Amikor is a bot spicce hatalmasat görbült, laza bevágás, kezdem visszacsévélni a zsinórt, ám ellenállásnak semmi jele. No, gondoltam megint egy luft, mikor is, ahogy közelebb ért a végszerelék fickándozásra lettem figyelmes. A horgon egy "termetes ponty", mint ahogy a kép is bizonyítja. Igaz nem a tó rekord, de még is csak hal, végül is ezért jöttem, nem a Loch Ness-i szörnyért.

kis_ponty_20230303_134212_copy.jpg
A szörny

Megdőlni látszott a kicsi horog, és kicsi csali elméletet a hűvösebb vizeken, ez az „óriás” képes volt felszippantani a 10 mm-es csalit. A következő pár órában még sikerült, jó pár darabot fognom ezekből a szörnyekből. Nem mondom, hogy percenként, de izgalmassá tették a horgászat hátra levő idejét. Sajnos ma a nagyobb testű pontyok, kárászok elkerülték a szerelékem és a felkínált csalit. Elmúlt már három óra is, mikor lassan összepakoltam, és tapasztalatban gazdagabban távoztam.

Érdekes és tanulságos nap volt ez számomra, igaz nagyobbakat nem fogtam, de én jól éreztem magam a vízparton, és ez az, amit nem kárpótol semmi.
Ugye a horgászat mindig más és más, nem húzhatunk rá egy sablont az adott időszakra, van, hogy bejön, de van, amikor pont ellentétes a megszokott dolgokkal. Ezért mindig érdemes variálni, több lábbon állni.

Címkék: pellet gyűrű
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszkalauz.blog.hu/api/trackback/id/tr118073296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása