2020. november 10. 14:39 - Mr. Jakab János

Kora őszi pontyozás.

Egy kellemes kora őszi pontyfogás örömeit osztanám meg veletek. Ismét feeder bottal látogattam el a Pápa Borsosgyőr Strandi tóra, a szép tokhalak után,  persze nagyobb pontyokat is szerettem volna fogni.

 

Helyszín.

bevetes_helyszine_papa_strandi_to.jpg

Nem terveztem megint egész napos horgászatot, inkább a pörgős peca a kedvencem. Persze nem mindig jön össze, illetve a nagy halakhoz türelem kell, mondjuk néha ez is cáfolható. Gondoltam, ha nyáron bejött a halibutos pellet etetőanyag, akkor most sem cifrázom, ez lesz a fő etető anyag. Hogy ne érjen meglepetés, azért még bekészítettem egy kis finomságot is, Tímár Ponty Eper ízesítéssel.
Megérkezés és a kipakolás után, "tudjátok ez a leghosszabb része a horgászatnak, meg az összepakolás", bekevertem az etetőanyagot, hogy legyen ideje összeérni. A felszerelésről a végén ejtenék pár gondolatot.

Etetés, csali.

Amíg a botokat és egyéb kiegészítőket összeállítottam, beérett az etető kaja is. Gondoltam még az őszi nap a sekélyebb, melegebb, részre csalogatja a halakat, így Spombbal a közelbe etettem (a Tímár Ponty Epressel), kiakasztott zsinórklipsszel, 8 gombóccal kezdtem, gondolván a többit majd menetközben a pellett kosárral pótolom, itt a horogra Carp Zoom Halibut fúrt 15 mm pellet került, hajszálelőkén. Ezzel párhuzamban method kosárral kereső horgászatba is kezdtem. Amit megtömtem most Carp Zoom halibut 2 mm pellet kajával, a horogra vajsavas pop up került szilikonos csali tüskén. És már készen is vagyunk. Jöhetnek a halak!

Horgászat.

Mivel a halak étvágya kicsit alább hagyott  nyár óta, a várokozás is hosszabbra sikeredett. Egészen pontosan két és fél óra telt el eseménytelenül. Se közelben, se távolabb és különböző pontokon még egy pöccintés sem volt. Cserélgettem a csali kombinációkat, ízre, lebegtetve, de nem hozott eredményt.
Az első komolyabb kapás 10.25-kor érkezett a methodos szerelékre, egy 2,63 kg-os tükrös személyében. Kedvence a Flexi Corn lebegő epres kukorica volt.

flexi_corn_lebego_epres_copy.jpg 2_63_kg_ponty_copy.jpg

2,63 kg tükrös Flexi Corn lebegő epres kukoricára.

A hosszú várakozás, a csalik cseréje meghozta a várva várt eredményt. Most már bizakodóbb lettem, úgy láttam, hogy továbbra is azt a távolabbi helyet kell megcéloznom, mert a közelben egy mozdítás sem volt. Úgy véltem ez a kombináció halat eredményezett, akkor továbbra is ezzel kell próbálkozom. Felmerült bennem az is, hogy megtalálhattam a halak egy csoportját, ha ez így van akkor további sikerekre számíthatok, ha nem akkor folytatni kell a keresést. Igyekeztem ugyan arra a helyre dobni a bevált szereléket.
Újra várakozással telt az idő, közben néztem a sporttársakat kinél, hogy megy a hal, ők is hasonló cipőben jártak.

Figyelmem a botokra irányult ép jókor, a botspicce kezdett meggörbülni, kicsit hagytam még, majd határozott mozdulattal bevágtam. Ellenállást éreztem, tudtam ez bizony nagyobb hal lesz, az első pumpálásra hagyta magát szépen közelebb húzni. Félúton lehetett, amikor elindult jobbra, nem hagyhattam, hogy a szomszéd szerelékét is összeszedje, esetleg leakadjon. Hal barátom szépen "együtt működött velem", gondolta nem tréfálom meg ezt a kedves horgászt azzal, hogy lerázom magamról. Így sikeres fárasztás végén, ami kb. 15-20 perc körül lehetett sikerült megmeríteni a 7,74 kg-os pikkelyest. A visszaengedés után csalizás és bedobás, ugyan arra a helyre, ahonnan ezek a szépségek jöttek.

7_74_kg_ponty_copy.jpg

7,74 kg-os pikkelyes Flexi Corn lebegő epres kukoricára.

Ismét várakozás, most már izgatottabban, hisz további fogásra láttam esélyt. Félóra elteltével egy agresszív spicc bebólintás majd lerántotta botot a tartóról, ugrottam is utána rendesen. Kisebb horzsolásokkal megúsztam a vetődésem és a  halat is megakasztottam. Persze azért vesz az ember nyeletőfékes orsót, hogy ne kapcsolja be, csak szépen mutasson a boton. Több perces izgalmas fárasztás után megszákoltam a 8,73 kg-os tükröst, bizony a végére még rendesen tartalékolt az erejéből. Visszaengedéskor örömmel úszott vissza testvérei közé.

8_75_kg_ponty_copy.jpg

8,73 kg-os tükrös Flexi Corn lebegő epres kukoricára.

Felvillanyozva dobtam újat, ha jól számoltam félóránként számíthatok nagyobb testű halakra. Nem is lesz ez rossz, hát nem így lett, több mint egy órát vártam a  következő kapásra. Újabb 8 kg-os  pikkelyest tudhattam magaménak.

8_kg_ponty_copy.jpg

8 kg-os  pikkelyes Flexi Corn lebegő epres kukoricára.

Ezt követően tényleg csak a várakozás maradt, több fogás nem volt délután kettőig. Mivel rövid horgászatra készültem, összepakoltam és egy kellemes horgász élménnyel távoztam.

A felszerelésről, szerelékről röviden.

1. ARNO Intruder Carp Feeder Heavy 390cm 60-120 gr bot.
- Orsó: 60-as nyeletőfékes, 0,22-es RESISTE + FLUORO 4,11 kg Caperlan főzsinórral.
- Szerelék: 50 gr-os Method feeder kosár, 11 cm-es 0,14 fonott előke, 10-es horog, 10-es szilikonos csalitüskével.

2. NEVIS VANITY CARP FEEDER 390 XXH 80-220 gr bot.
- Orsó: 50-es nyelető fékes 0,25 mm piros Abrasion 4 kg Caperlan főzsinórral.
- Szerelék: 50 gr-os pellet kosár, 20 cm-es fonott előke zsinór 6-os horog hajszál előkével.

Ennek a két zsinórnak meglepően jó a szakítószilárdsága, megkockáztatom  a ráírt értéknél is többet tudnak, és ezt csomózva is tudják.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszkalauz.blog.hu/api/trackback/id/tr4616275810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása