2021. június 12. 09:27 - Mr. Jakab János

Nagy halakra method feederrel Börgöndpusztán.

Method feederrel is lehet nagy halakat fogni, csak megfelelően kell igazítani a felszerelést. Meg  szerettem volna ismételni az érzést amit, a  Pápa Strandi tó nyújtott, csak most más helyszínen.

 

Helyszín:

Székesfehérvártól néhány kilométerre, Börgöndpusztán található a horgászhely. A tavak környékén 38 db horgászhely van kialakítva, a horgászok kényelmét és egymástól való biztonságos távolságát figyelembe véve. Minden helyhez tartozik fedett beülő, az időjárás viszontagságai elől hivatott megvédeni. Éjszakai kivilágítás a tavak körül, villany vételéhez kialakított áramvevő illetve wifi adott.Tisztálkodáshoz a kialakított tusolókat lehet használni. A büfé bőséges étel és italválasztékkal vár bennünket, az Öntödében pedig a pultos srác igazi jó vendéglátósként mindenben a rendelkezésünkre áll.

Érkezés:

A megérkezés nyitásra, azaz 7 órára volt időzítve. Természetesen előre foglaltam a helyet nehogy ott szembesüljek azzal, hogy nem tudok horgászni helyhiány miatt.

to_5_copy.jpg sziget_copy.jpg fahazak_copy.jpg peca_helye_balolda_copy.jpg
A tó Sziget Faházak

Peca helye és baloldal

Felszerelés:

A már jó bevált két Feeder botom vittem magammal (Nevis Vanity 390 XXH 80-220 gr, Arno Intruder Carp Feeder Heavy 390 60-120 gr.). Főzsinór 0,25 mm monofil mindkét orsón telibe, a szabályok szerint vékonyabb nem lehet. Fonott dobóelőke használata sem megengedett. Nevisre pellet kosár került 40 gr-os méretben, 20 cm fonott előke hajszálelőkével. Az Arnora 50 gr-os Method feeder kosár 8 cm előke csalitüskével.

Nem ismertem még a vizet, de a halmozgás intenzívnek tűnt, ami megdobogtatta a szívem. Pelletkosárral távolabbi helyeket céloztam meg, a Method kosárral kicsit közelebb próbálkoztam.

Etetőanyag és csali:

Fő etetőanyagnak a Halibut 4 mm-es pelletet választottam, de mellé még készültem, Scopex-es pellettel, és sima mézes etetőanyaggal is. Ki tudja mire van étvágyuk ezeknek a gyönyörűséges halaknak. Lesz időm még a változtatásra, ha az egyik nem jön be esetleg. Nagyon bíztam a Halibut ízesítésben, eddig nem hagyott cserben.
A pelletet még a kipakolás előtt leáztattam ahogy a nagykönyvben le van írva :), jól beszívja a nedvességet és megpuhulnak a megfelelő állagra.
Megtörtént a kipakolás, a pellet állaga megfelelő lett,és  akkor indulhat a horgászat. Rettentően izgatottam csaliztam fel a szereléket. Ahogy terveztem a pellet kosárhoz egy 20 mm-es epres bojlit fűztem fel az esetleges kapitális példányok fogása reményében, Method kosárhoz pedig elsőre 9 mm-es halibut pop up-t tűztem a csalitüskére.

Horgászat:

Mire mindennel végeztem az idő olyan 7 óra 30 körül lehetett. A szerelék bedobása után izgatott várakozás vette kezdetét. Természetesen a nyeletőféket mindkét boton aktiváltam, ami a későbbiekben nagyon hasznosnak bizonyul.
Ahogy  leért a fenékre a  kosár és a csali máris érdeklődést mutattak a kisebb halak, tolták a kosarat, csipkedték a csalit, ami a spiccen apró rezdülésként volt látható. Ez eddig nagyon jó jel, gondoltam, majdnem felugrottam izgatottságomban. Nem is kellet sokat várni az első kis látogató nyolc óra előtt kezdte görbíteni a spiccet a Method-os boton. Apró termetéhez képest küzdött derekasan. Hét perc múlva az epres bojlit hörpintette fel egy újabb aranyhal. Ezután hosszabb várakozás jött, nem véletlen, a kicsiket elzavarták a nagyok, és óvatosabban táplálkoztak. Türelem halat terem, görbül a spicc de még hogy, megszólal a nyeletőfék, bevágás és kicsit hosszabb fárasztás után érkezik a 9,4 kg-os nyurga, majd 50 perc várakozás, ismét erőteljes kapás és 7,68 kg-os nyurgát meríthettem meg. Kezdett kirajzolódni, hogy itt kb óránként lesz kapás:):)

az_elso.jpg img_20210604_080524_copy.jpg ponyt_9_4_2_img_20210604_090424_copy.jpg ponty_7_68_kg_img_20210604_095437_copy.jpg
Első Második 9,4 kg nyurga 7,68 kg nyurga

Eddig úgy néz ki hogy a kiválasztott csalik működnek, a halaknak bejönnek  ezek a csemegék. A szerelék újra a helyén a vízben, és újabb izgatott percek következtek. Hűsítsük magunkat a várakozás alatt, gondoltam, a nap is egyre erőtejesebben sütött, egy jég hideg alkohol mentes sörrel frissítettem magam és múlattam az időt. Tényleg egy óra telt és a Methodos boton maszatolást vettem észre. Hol kicsit megfeszült a spicc, hol vissza lazult. Eszembe jutott hogy ez a pápai kalandjaimra emlékeztet, amikor is ilyen kapás után tokhal volt a horog végén. Be is igazolódott, bevágás és fárasztás után egy 5,85 kg-os tokhal pihent meg bölcsőben. Ez eddig nagyon jó "rövid idő alatt" ennyi nagy testű halat fogni.

Ezután viszont aggódni kezdtem, majd két órás szünet elteltével egy mozdítás nem sok annyi sem volt. Gondoltam akkor talán cseréljünk csalit, és egy sweetcorn pop up került a csalitüskére, pellet kosárnál maradt a frissített epres bojli. Ez bejött, 12 óra után pár pereccel, távolabb lévő szereléken erőteljes húzás, a spicc majdnem derékszögben, a nyelető fék folyamatosan ciripelt, egy tekerés az orsón, lágy bevágás. Már éreztem is a halat, nem tétlenkedett elindult balra, igyekezetem fárasztani, közelebb húzni. Ám ekkor a második boton is kapás,a  spicc ívben hajlik, a fék megszólal, "na mondom most mi lesz"?
Kettőt nem tudok egyszerre fárasztani, így hagytam a method kosaras botot, és inkább a már biztosra vélt fogásra koncentráltam. Azért még a szemem sarkából figyeltem, fogy a zsinórt húzza a hal. Max ha kell elvágom majd. Jó 20 perces fárasztással sikerült megszákolni a 7,98 kg-os pontyot. Figyelmem újra a másik botra szegeződött, a bot nyugalomban volt, felemeltem, megfeszítettem a  zsinórt, nem vártam hogy rajta legyen még a hal és "láss csodát" a végén még éreztem a halat, újabb öröm ujjongás ilyen nem sűrűn szokott előfordulni. Fárasztás és 6,98 kg-os tok hal volt az eredmény. Láthatóan bevált a csali csere, újabb dobás a method-dal és félóra elteltével újabb kapás. A fárasztás kissé hosszabbra sikeredet nagyon keményen küzdött a hal, nem akartam erőltetni, esetlegesen a szájában nagy sérülést okozni, de végül is 7,91 kg-os ponty lett a jutalom.

tokhal_5_85_kg_img_20210604_100151_copy.jpg ponyt_7_98_kg_2_img_20210604_120422_copy.jpg tokhal_6_985_kg_3_img_20210604_122505_copy.jpg ponty_7_915_3_img_20210604_131836_copy.jpg
5,85 kg tokhal 7,98 kg tükrös 6,985 kg tokhal 7,915 pikkelyes

 

Délutánba hajlott az idő, tikkasztó hőséggel, fájó szívvel elkezdtem összecsomagolni a hazainduláshoz. Nagyon király nap volt, és a hely is csodálatos. A környező természet és a  madár világ is nagyon gyönyörű. Szívesen ajánlom mindenkinek ezt a helyet aki kikapcsolódni, horgászni szeretne.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszkalauz.blog.hu/api/trackback/id/tr2716582960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása