2021. szeptember 16. 13:28 - Mr. Jakab János

Vissza térés tok földre. Pápa-Borsosgyőr Strandi-tó újratöltve.

Újfent meglátogattam a Pápa-Borsosgyőr Strandi-tó tokhalait szép pontyait. Egy szombati napot választottam ki, igaz hétvégén mindig telt ház van, de jó időzítéssel volt esélyem a bejutásra.

 

Kora reggeli keléssel kezdődött a nap, igyekezni kell mert a hétvégén sokan indulnak horgászni erre a kellemes horgászhelyre. Ahol lakom innen 1 óra 10 perc az utazás autóval a célig, persze forgalomtól is függ. Terv az volt hogy legalább fél nyolcra érjek oda, hogy még legyen elfoglalható hely a horgászathoz (8 órakor van kapunyitás). Sikerült tartanom a kitűzött  időpontot, pontosan 7:30-ra érkeztem. Ahogy közeledtem a bejárat felé nagyon meglepődtem hosszú kocsi sor volt előttem. A padkára leállva várakozott a sok horgászni vágyó ember, köztük már én is. Gyorsan megszámoltam az előttem lévőket, 12 várakozó volt. Mindenki korában érkezett, a bejutás reményében.
Lassan 8 óra lett... Elindult a  sor. Az  egyik dolgozó navigálta a kocsi sort, és irányított bennünket hogy merre álljunk az autóval. Ahogy megváltotta valaki a napijegyet úgy engedte be a következőt.
Végre sorra kerültem, leparkolás, utána jegy váltás, majd hely keresés következett. Meglátásom beigazolódott, mindenki a számára legmegfelelőbb helyet foglalhatta el. Én úgy gondolom, ha jó a horgász stratégiám bármelyik helyen lehetek eredményes.

Vízpart.

Találtam egy kedvező horgász állást, ahonnan a közelbe is tudok horgászni, illetve a nád fal elé is tudok dobni, anélkül hogy zavarnám a többi horgászt. Előttem 10 m-re olyan 2-2,5 m körüli a vízmélység. Egy előző alkalommal alaposan megfigyeltem a halmozgást, úgy tűnik kedvelik a halak ezt a részt . A második helyszín a nádfal közvetlen közelébe kb. 1 méterre.

botok_copy.jpg botok_2_copy.jpg botok_lentrol_nezve_copy.jpg
Botok Helyek Alul nézetben


Etetőanyag, csali.

Két fajta etetőanyagot használtam, közelben mézes, messzebbre pedig halas lesz a nyerő szerintem. Egy biztos hogy az édes, és a halibutos csemegével nem nagyon tudunk mellé lőni, ezeknek mindig van aktualitásuk. A halak "ízlésén múlik"melyik a nyerő éppen az adott napon, napszakban, és a jó horgász kitalálja a fogós kombinációt.
Mindezeket method feeder kosárral juttattam be. A csali felkínálás módja sem mindegy, legyen az fenéken, lelebegtetve, vagy teljesen vízközt. Kezdetnek édes kukorica pop up-ot használtam a csalitüskén, és vártam lesz e rá érdeklődő!

etetoanyag_formazva_copy.jpg mehtod_kosar_toltve_halibut_pellet_vajsavas_11_mm_pop_up_2_copy.jpg csali_kombinacio_copy.jpg
Mézes Pellet Turbó fokozat


Horgászat.

Feltankolva a kosarakat, bedobás utána jól ismert izgatott várakozás következett. Közben fürkészem a szomszédos hohókat kinél látszanak kapás jelei. Mindenki nyugodtan üldögélt a székében. Jó 10 perc múlva frissítettem a kosarak tartalmát és a csalit. Sajnos se közelben, se távolban még csak egy csipkelődés sem látszott a spicceken. Nagyon nem aggódtam, mert olyan nem volt hogy erről a szép helyről halfogás élménye nélkül tértem volna haza. Kilenc óráig semmi nem történt, pedig jó ütemben etettem a helyeket, a csalikkal is variáltam, májas, halibutos pop up-ok váltották egymást.
Hoppá!!
Látom tőlem jobbra valaki már fáraszt valami halacskát. Szuper mégis van élet a vízben :) !!!!
A kitartás és variálgatás meghozta gyümölcsét 10 óra előtt egy pillanatra nem figyeltem a botokat, csak hallom ciripel a nyelető fék. ( mindig bekapcsolom mert nem szeretném ha a botjaimat elvinné a  hal.) Volt rá példa, míg fárasztottam az egyik bottal, a másikon kapás volt, ha nincs beélesítve akkor csak nézhettem volna a bot után, és valószínű hogy a ráakadt hal is elpusztul.
Fárasztás után egy 3 kg-os pontyot fogtam. Most már hátra is dőlhetnék a széken, nem nulláztam le a mai napot. Természetesen nem így lett, folytattam a horgászatot. Bizony a következő fogás már csak ebéd után jött, egy 3,5 kg szintén pikkelyes személyében, a tokhalak szabadnapot vettek ki ahogy látom, ez egy ilyen tokhal mentes nap lesz. A megszokotthoz képest körülöttem sem nagyon fogták a halakat, elvétve 1-2-őt.
Neki álltam felturbózni a csalit. Nézzük a fluo vajsavas pop up-al, az etetőanyagra fújok betainos fluo spray-t, és meglátjuk mi történik. Beválni látszott, nem sokkal a bedobás után a spicc meggörbült, laza bevágás és már éreztem is a halat a szerelék végén. Sajnos rosszul akadhatott, mert egy jobb fordulót követve megkönnyebbült a szerelék. Egy vérbeli horgásznak ez nem veszi el a kedvét folytatja tovább a pecát.
Hatásosnak tűnt a változtatás, így ezzel folytattam. A kapások a nádfal előttről érkeztek a halas etetőanyagra.

Jó 40 percet vártam a következő kapásra, az eredmény egy 3,5 kg-os tükrös. A későbbiekben sem voltak nagyon aktívak a halak. Már kora délutánba hajlott az idő. Hal semmi. Elfogyasztottam egy kései finom ebédet, és elköszöntem a vízparttól.

elso_ponty.jpg masodik_ponty_2.jpg harmadik_ponty_visszaengedes_img_20210904_131801_copy.jpg
Az első Második 3. Visszaengedés


Jó kis peca nap volt, igaz a tokhalak elkerültek, nem csak engem hanem a többi hohót is, de ez ilyen szakma ahogy mondani szokás, illetve -"nem kell mindig kaviár"-.

Soha rosszabb napot nem kívánok senkinek, kint a friss levegőn, a vízparton.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszkalauz.blog.hu/api/trackback/id/tr7016688366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása