2021. április 05. 12:05 - Mr. Jakab János

Fogjunk pisztrángot, ha a keszeg, ponty nem eszik!

Fogjunk pisztrángot, ha a keszeg, ponty nem eszik!

Az időpont március utolsó hete. A időjárás nem nagyon kedvez a jó idős horgászatnak, persze vannak kivételek.  Gondoltam jó kikapcsolódás lesz egy kis keszegfogás, pontyfogás öröme a monoton hétköznapok után.

Helyszín: Ravazdi Erdésztó

horgaszat_helye_copy.jpg balra_copy.jpg jobbra_copy.jpg
Horgászat helye Balra Jobbra

Ravazd a Bakony lábánál helyezkedik el, Győrtől 20 km, Pannonhalmától 3,5 km. tó területe 2 ha. A területen levő tó kiváló horgászhely,ponty keszeg (napijegy váltása szükséges). Megemlíteném hogy a pecahelyen van egy nagyon barátságos pisztrángos tó is. Alapvető horgászcikkeket is árusítanak. Parkoló az udvarban. A tógazda jó arc:)

Helyválasztás.

Lassan melegednek a tavak és folyóvizek, ezért a kisebb víz mélységet céloztam meg. Ilyenkor a halak is szívesen kihúzódnak a part közeli sekélyebb részekre. Táplálkozásuk még nem annyira intenzív, mint a nyári meleg napokon. Az előttem olyan hat méterre 1,5-2 m-es sekélyebb vizet találtam, az egyik szereléket ide a közelbe helyeztem el, a másikat kicsit beljebb a mélyebb részre. Majd meglátjuk hol jelentkeznek a előbb halak.

Szerelék és etető anyag.

Ponyt és keszeg fogáshoz a kedvenc két feeder bottal kezdtem, melyek tavon és folyóvízen is jól szerepeltek már. Mindkettőre 40 gr-os method kosarat szereltem, hétköznapokból jól ismert Timár Method Feedert. Előkének 10 cm-es előke Hook Link 3x3 Carp Zoom,  Horog (KO.5 carp method 10- es) és csali tüske.
Etetőanyag tekintetében elsőre a Beta Mix epres halas, és Carp Zoom halibutos 2 mm pelletet kevertem be, gondolván majd kiderül mi lesz a halak kedvence.

Csali.

Az közelre Mini Pop Up Sweetcorn 11 mm, míg a távolabbi dobás helyére Tímár  Mehtod Double Pellet 11 mm Sweetcorn került. Mellette még tartogattam halas, vajsavas, májas csalikat is.

Bedobás után várakozás, a vízfelszínen látszottak a halmozgás jelei, ami bizakodással töltött el. Tervem az volt 10 percenként újra dobok, hisz most igazán a keresőpeca ami eredményes lehet. Az első 20 perc nem hozott semmi sikert. Ez bizony nem töltött el lelkesedéssel, akkor legyen csali csere, lássuk az élő giliszta csali eredményt hoz-e? Általában az élő csali mindig sikerrel koronázza meg a horgászatot. Úgy látszik a mai napon a halak étvágya nem igazodott az én csalijaimhoz. Pedig kipróbáltam jó pár variációt. Majd 3 óra horgászat során apróbb mozdítások voltak láthatóak a spiccen, de erőteljes elhúzás nem volt. Látszott hogy a csalikat az apró halak megcsipegették, nagyoknak viszont nem volt étvágya. Úgy gondoltam ha ennyi idő alatt nincs kapás akkor nyugodtan összepakolhatok. Nem csak nálam nem volt halfogás, de a többi sporttárs sem kapkodta fel a botokat.

Ezek után jött a felismerés. Mit is mondott a tó gazda? Van egy kisebb tavacska amiben nyáron afrikai harcsa van, ilyenkor pedig pisztráng. Hát akkor szórakozzunk kicsit,hiszen minden horgászati módszer, amivel halat tudunk fogni az csak fokozza  az élményeket. Ne menjek már haza hal nélkül:)


Fogjunk pisztrángot!

Ehhez egy 5 méteres spiccbot lett a készség, duci kis úszóval. Csalinak gilisztát tettem a horogra. Etetni nem etettem, nehogy előbb felcsipegessék az etető anyagot, a csalira meg rá se nézzenek. Kicsit távolabb álltam a meder szélétől, tudván a pisztrángok érzékeik kiválóak.ha észre vesznek lelépnek. Már az első percben kicsit táncolt az úszó le-le bukott kicsit, majd hirtelen alámerült. Be is vágtam rögtön és a zsákmány már meg is indult, nem hagyta magát egykönnyen megszákolni. Végre halat fogtam ma, és ami még szebb pisztrángot a tóból! Nagyon megörültem, ha jól emlékszem a sok éves horgászataim során még nem fogtam pisztrángot.

a_kis_to_copy.jpg pisztrang_az_elso_copy.jpg
Felszerelés Az első hal

Újabb bevetés, most a várakozás kicsit hosszabb lett kb.: 4 perc :), ismét pöcögtetés majd heves úszó merülés, újra egy szép példányt szákoltam meg. Felbuzdultam,- kellene még fogni párat, szívesen fogyasztunk halat a családommal. A pisztráng amúgy is nagyon finom, főleg hagyományosan, irdalva, sózva, fűszeres, piros paprikás lisztben megsütve.

pisztrang_masodik_copy.jpg
A második


Mivel adott volt a lehetőség folytattam a horgászatot. Ugyanoda dobtam vissza a szereléket, türelmesen vártam 5 perc egy mozdítás se volt. Na gondoltam ennyi volt a pisztrángfogás, na de nem adjuk fel oly könnyen. Nem olyan nagy ez a kicsi tó, dobáljuk körbe keressük meg a zsákmányt, csak megtaláljuk a halakat. Így is történt az eddigi halfogás helyétől szemben meg is volt az első úszó rezegtetés, de elmerítés nem volt, kicsi szünet, majd hirtelen a semmiből intenzív kapás, bevágás, de nem lett meg a hal, lehet csak a gilisztát húzta. Újabb próba, megint csend, új dobás másik helyre. Vehemens úszó elmerítő kapás és rövid küzdelem, újabb halacska a merítőben. No csak még egyet foghassak gondoltam! Ez teljesült is pár perc után, megint hal volt a kezemben.

pisztrang_harmadjara_copy.jpg pisztrang_xxik_copy.jpg
Harmadik helyezett Negyedik  helyezett

 

Igaz pontyot vagy  nagyobb keszeget nem fogtam ezen a napon, de viszont élmény volt rövid ideig pisztrángozni, pisztrángot fogni. Micsoda élmény lehet ezt egy legyező bottal véghez vinni, pisztrángos folyóban. Nagyon izgalmas volt ez a horgász nap, halat is vittem haza. Mindenkinek jó szívvel ajánlom a Ravazdi Erdésztavat.

Címkék: pisztráng
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszkalauz.blog.hu/api/trackback/id/tr2516488526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása